Hírek
2011. Október 23. 07:17, vasárnap |
Belföld
Forrás: OrintPress
30 db használt Mercedes busszal fiatalodik a budapesti járműpark

30 darab használt Mercedes Citaro autóbusszal gazdagodik a főváros tömegközlekedésének járműparkja, köszönhetően a Budapesti Közlekedési Központ javaslatára megnövelt idei tömegközlekedési beruházási forrásoknak.
A többségében tíz évnél fiatalabb, alacsonypadlós buszok klímával felszerelve, Euro II-es, illetve III-as motorral érkeznek Ausztriából, Németországból, illetve Spanyolországból Budapestre, s az első néhány jármű idén év végén már forgalomba is állhat. A BKK deklarált célja a buszpark megújítása: éppen ezért egyrészről új autóbuszok forgalomba állítása érdekében új buszüzemeltetési modellt vezetünk be, azonban a buszcsere több éves folyamatának lezárultáig is teszünk lépéseket: az öreg Ikarusok felújítása helyett az erre fordítandó forrásokból korszerűbb, használt, alacsonypadlós buszokat állít forgalomba a BKV. Ennek részeként került sor a Van Hool buszok beszerzésére nemrég és most a 30 db Mercedes Citaro beszerzése is ennek jegyében történik.
Lezárult a BKK és a BKV által idén tavasszal bejelentett, 30 darab használt szóló buszra kiírt közbeszerzési eljárása. A nyertes ajánlattevő a létrejött szállítási szerződés értelmében 30 darab, osztrák, német és spanyol városokban használt Mercedes-Benz Citaro típusú autóbuszt ad át Budapesten a fővárosi utazóközönségnek, a BKV-nak és a BKK-nak. A járművek közül két darab 2000-es évjáratú, a többi buszt 2001-ben, 2003-ban illetve 2004-ben helyezték forgalomba. Korukhoz képest jó állapotúak és keveset (a legfiatalabb 410 ezer, a legöregebb 750 ezer kilométert) futottak, kivétel nélkül alacsonypadlósak és klímával felszereltek; az Ikarusoknál sokkal környezetkímélőek, hiszen Euro II-es illetve III-as tanúsítvánnyal rendelkezdnek. A beszerzésnek köszönhetően a BKV Zrt. buszállománya néhány hónappal a tizenhárom holland Van Hool érkezése után ismét fiatalodik, emellett egyre több akadálymentes járművel rendelkezik, amely utasaink megelégedettségére szolgálhat.
A buszok 65.500 euróba kerültek, de a valamivel több, mint 19 millió forintos ár nemcsak a járműveket tartalmazza, de ebben azok Budapestre szállítása és levizsgáztatása, valamint a főalkatrészekre szóló negyedéves garancia is benne van. Ez az összeg alig több egy húsz éves Ikarus felújításának költségénél, ehhez képest korszerűbb és alacsonypadlós járművet tudunk forgalomba állítani - a használt buszok beszerzése tehát nem az új buszok beszerzését, hanem a régiek felújítását helyettesíti!
A szükséges honosítási feladatok (a nyitható ablakfelületek növelése, a járművezető fülke zárhatóvá tétele, az ajtóműködés és a műszerfal kezelőszervei, valamint az arculati elemek Budapest-specifikussá történő alakítása, az üzemanyag-átfolyásmérő beépítése, a jegykezelő, az utastájékoztató és a forgalomirányító rendszerek beépítése) elvégzése után az első járművek várhatóan még idén forgalomba állhatnak. A buszok imént részletezett honosítási feladatai összesen mintegy 5 millió forinttal növelik a beszerzési költségeket.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 07. 08:45, vasárnap | Belföld
Meteorológia: a Dunántúl északi tájain és az ország középső részében lehetnek a legjobbak a körülmények a holdfogyatkozás megfigy
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!