Hírek
2024. Január 02. 06:00, kedd |
Belföld
Forrás: MTI
Mávinform: Nagymarosnál kedden hajnalban egy vágányon megindulhat a vonatforgalom

Újév napján késő délutánra sikerült beemelni és elszállítani az utolsó, Nagymarosnál kisiklott tartálykocsit is, így kedden hajnali négy órakor egy vágányon, villamosvontatással megindulhat a vonatforgalom.
Azt írták: a daruzást és az utómunkálatokat követően a MÁV szakemberei az egyik sínpáron megkezdték a vágányszabályozást, és visszaépítik a kocsik emelése, elszállítása miatt elbontott, félrehúzott felsővezetékeket is.
Előreláthatólag kedd reggel egy másik vágányon is megindulhat a forgalom - tették hozzá.
Jelezték: kedd hajnaltól az S70-es vonatok továbbra is menetrend szerint közlekednek a Nyugati pályaudvar és Vác között, a szobi Z70-es, G70-es vonatok pedig ismét a teljes útvonalukon járnak.
A nemzetközi szerelvények, azaz a Metropolitan EuroCityk, a Báthory és a Hungária EuroCityk, valamint a Metropol EuroNightok a Nyugati pályaudvar és Szob között a menetrend szerinti teljes útvonalukon közlekednek.
Vác és Szob között kedd hajnaltól már nem kell átszállni pótlóbuszokra sem a szobi, sem a nemzetközi járatokról - tették hozzá.
A Mávinform emlékeztetett: szombaton kora délután egy Nagymaros állomásra bejáró, 23 vagonból álló tehervonat 9 tartálykocsija kisiklott, amelyek közül 4 kocsi felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon, egyes kocsik a tengelyükkel az ágyazatba fúródtak.
Bár a kisiklott tisztítatlan tartálykocsik üresek voltak, az előírásokat betartva a MÁV vegyi elhárító csapatának tagjai és a katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat, és még aznap megkezdődhetett a helyszínelés, valamint a műszaki mentés egy vasúti óriásdaru segítségével.
A daruzás előtt azonban a felsővezetéket részben vissza kellett bontani, illetve félre kellett húzni, hogy a daru és a megemelt kocsik ne akadjanak bele.
A MÁV szakemberei szombat délutántól éjjel-nappal folyamatosan dolgoztak a kocsik visszaemelésén, és hétfő délutánra mindegyik kocsit sikerült elszállítani, továbbá a leszakadt alkatrészeket, tengelyeket, forgóvázakat is összegyűjtötték.
Ezt követően végezték el az egyik kevésbé rongálódott vágányon a szükséges munkákat, illetve a felsővezeték visszaszerelését.
Három vágánynál azonban jelentősen rongálódott a vasúti pálya: a sínek, a jelzőberendezések, a váltók, valamint a betonaljak is sérültek. Itt a kárfelmérés csak a kocsik elszállítása után kezdődhetett meg, és a teljes helyreállítás a jelenlegi becslés alapján két hétig tarthat - áll a közleményben.
A Mávinform felhívta a figyelmet arra, hogy a teljes helyreállítás végéig a Budapest-Vác-Szob vonal északi, Vác és Szob közötti szakaszán közlekedő vonatok esetében előfordulhatnak 5-15 perces késések.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!